dijous, 21 de juny del 2012

Mediterrània

Potser perquè la meva infantesa
segueix jugant a la teva platja,
i amagat després de les canyes

dorm el meu primer amor,
porto la llum i la olor
per allà on vagi,

i amuntegat al teu sorra
guardo amor, jocs i penes.

jo,

que a la pell tinc el sabor
amarg del plor etern,
que han abocat en tu 100 pobles

d'Algesires a Istanbul,
perquè pintis de blau
les seves llargues nits d'hivern.

A força de desventures,
la teva ànima és profunda i fosca.

Als teus capvespres vermells
es van acostumar els meus ulls
com el revolt al camí ...

Sóc cantor, sóc mentider,
m'agrada el joc i el vi,
Tinc ànima de mariner ...

Què hi farem, si jo
vaig néixer a la Mediterrània?

I t'acostes, i te'n vas
després de besar meu poble.
Jugant amb la marea

te'n vas, pensant a tornar.
Ets com una dona
perfumadita de brea

que s'enyora i que es vol
que es coneix i es tem.

Ai ...

si un dia per el meu mal
ve a buscar-me la parca.
Empenyeu a la mar la meva barca

amb un llevant tardorenc
i deixeu que el temporal
desballestament seves ales blanques.

I a mi enterreu sense dol
entre la platja i el cel ...

En el vessant d'una muntanya,
més alt que l'horitzó.
Vull tenir bona vista.

El meu cos serà camí,
li donaré verd als pins
i groc a la ginesta ...

A prop del mar. perquè jo
vaig néixer a la Mediterrània ...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada