dimecres, 27 de juliol del 2011

La canço del pirata

Amb deu canons per banda,
vent en popa a tota vela,
no talla el mar sinó vola,
un veler, bergantí:
vaixell pirata que criden
per la seva bravura, el Temut,
en tot mar conegut
l'un a l'altre confí.
La lluna en el mar brilla,
a la lona gemega el vent,
i alça en blanc moviment
Ones en plata i blau.
i veu el capità pirata,
cantant alegre en la popa,
Àsia a un costat, a l'altre Europa
i allà al seu front Istanbul.

"Navega, veler meu,
sense por,
que ni enemic navili
ni tempesta, ni bonança,
el teu rumb a tòrcer aconseguix,
ni a subjectar el teu valor ".

"Vint preses
hem fet
a despit
l'anglès,
i han rendit
seus pendons
100 nacions
als meus peus ".

"Que és el meu vaixell, el meu tresor,
que és el meu Déu, la llibertat,
la meva llei la força i el vent
, La meva única pàtria, la mar ".

"Allà moguin feroç guerra
cecs reis
per un pam més de terra:
que jo tinc aquí per meu
Quant comprenc el mar indòmit
a qui ningú impuls lleis ".

"I no hi ha platja
sigui quina vulgui,
ni bandera
d'esplendor,
que no senti
meu dret
i de pit
al meu valor ".

"Que és el meu vaixell, el meu tresor,
que és el meu Déu, la llibertat,
la meva llei la força i el vent,
, La meva única pàtria, la mar ".

"A la veu de vaixell ve!
és de veure
com vira i es prevé
a tot drap a escapar:
que jo sóc el rei, de la mar,
i la meva fúria és de témer ".

"En les preses
jo divideixo
ho agafat
per igual:
només vull
per riquesa
la bellesa
sense rival ".

"Que és el meu vaixell, el meu tresor,
que és el meu Déu, la llibertat,
la meva llei la força i el vent
, La meva única pàtria, la mar ".

"Sentenciat estic a mort!
Jo ric:
no m'abandoni la sort,
i al mateix que em condemna,
penjaré d'alguna antena,
potser, en el seu propi navili ".
"I si caic,
Què és la vida?
per perduda
ia la di
quan el jou
l'esclau,
com un brau,
vaig sacsejar ".

"Que és el meu vaixell, el meu tresor,
que és el meu Déu, la llibertat,
la meva llei la força i el vent
, La meva única pàtria, la mar ".

"Són, la meva música, millor
, Aquilons,.
l'estrèpit i tremolor
dels cables sacsejats,
del negre mar, els brams
i el rugir dels meus canons ".

"I del tro
al so violent
i el vent
Al bramar,
jo m'adormo,
assossegat.
Amanyagat
pel mar.

"Que és el meu vaixell, el meu tresor,
que és el meu Déu, la llibertat,
la meva llei la força i el vent
, La meva única pàtria, la mar ".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada